Rabu, 04 November 2015

Alahan dan Bee Pollen - Apakah kaitan?

Alahan dan Bee Pollen - Apakah kaitan?

Beberapa orang mengalami alahan yang bermusim. Mereka boleh melemahkan dan dalam kes-kes yang teruk, orang ramai boleh mendapatkan bantuan yang disediakan untuk mereka daripada makanan tambahan debunga lebah.

Alergen yang ditemui di udara di mana orang bekerja atau sebab sebenar reaksi sedemikian. Ini alergen boleh didapati di debunga, bijirin, pokok dan tumbuhan bersama-sama dengan mana-mana tumbuhan lain di kawasan itu serta-merta. Ragweed dianggap sebagai salah satu sumber utama alergen yang membawa kepada masalah tersebut.

Lebah madu yang menuai debunga dan madu dalam bidang-bidang seperti mengumpul debunga yang sama yang menyebabkan reaksi negatif di kalangan rakyat. Sedikit sebatian ini juga terdapat dalam madu dan lebah debunga yang dikutip daripada sarang.

Apabila orang mencari alahan apa jua bentuk, mereka melawat doktor tempatan untuk rawatan. Mereka tradisional ditetapkan antihistamin atau imunoterapi dicadangkan sebagai satu kaedah untuk menangani isu ini. Orang akan dibenarkan dalam mencari ubat preskripsi jika mereka terjejas teruk akibat alahan. Walau bagaimanapun, adalah lebih baik untuk mengelakkan ubat-ubatan preskripsi seperti antihistamin kerana mereka jarang merawat keadaan dan hanya mengurangkan kesan untuk beberapa ketika.

Pilihan lain yang sering dicadangkan ialah imunoterapi, yang memerlukan doktor untuk memperkenalkan sejumlah kecil alergen ke dalam badan. Kaedah tersebut digunakan untuk membuat badan menyesuaikan diri dan membina pertahanan yang diperlukan. Pakar Perubatan semakin mula menggunakan makanan tambahan debunga lebah sebagai ubat semulajadi yang berkesan untuk tujuan ini.

Adalah dicadangkan bahawa mengambil sedikit debunga lebah tempatan ke dalam sistem itu membuktikan berfaedah untuk individu yang terjejas. Madu yang terdapat di dalam negara juga memberi manfaat. Walau bagaimanapun, ia adalah perlu untuk memulakan dengan dos yang kecil sebelum beransur-ansur meningkat yang sama. Dalam kes seperti ini, ia adalah perlu hanya untuk menggunakan produk tempatan kerana makanan tambahan dari kawasan-kawasan lain tidak boleh memberikan manfaat yang sama.

Ia juga penting untuk mendapatkan maklumat yang betul tentang kaedah seperti imunoterapi dari doktor. Sekiranya terdapat sebarang kesan sampingan, rawatan perlu dihentikan serta-merta. Dalam imunoterapi semua kes lain dengan bantuan makanan tambahan debunga lebah boleh membuktikan sangat berfaedah.

Ia juga adalah penting untuk memahami bahawa apabila mencadangkan orang imunoterapi perlu memilih produk yang terbaik yang terdapat di pasaran. Mereka tidak perlu sabar untuk membeli jenama, yang telah diimport dari negara lain. Mereka harus menjalankan beberapa kajian untuk mendapatkan maklumat tentang produk yang akan sesuai untuk keperluan mereka. Mereka boleh meneruskan rawatan hanya selepas mereka mencari satu barangan, yang boleh menangani keadaan yang mereka ada.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar