Rabu, 04 November 2015

Kebaikan Almond minyak untuk rambut dan kulit

Kebaikan Almond minyak untuk rambut dan kulit

Pernahkah anda terfikir mengapa produk kecantikan yang paling terdapat di pasaran mengandungi minyak badam dan mereka juga rasa angkuh memaparkan bahawa ia adalah bahan utama produk ini?

Minyak badam dimuatkan dengan vitamin penting untuk kecantikan seperti A, D dan E yang menjadikan ia satu rawatan sesuai untuk rambut dan kulit.

Bagaimana Almond Oil berfungsi untuk Rambut dan Kulit

Ia adalah salah satu bahan yang paling berkesan semulajadi yang boleh meningkatkan dan membangunkan kulit dan rambut. Ia menyuburkan rambut yang membuatnya fleksibel, berkilat dan membuat firma kulit anda dan licin.

Ia telah digunakan secara meluas sebagai pelembap untuk kesan menenangkan. Di samping itu, ia boleh mengurangkan kedutan dan garis-garis halus kerana pelbagai antioksidan dan anti-penuaan.

Minyak badam juga terkenal untuk mengelakkan rambut gugur dan bercabang dengan menguatkan akar rambut dan lembar.

Satu lagi faedah penting minyak adalah harta pembersih. Jika digunakan beberapa jam sebelum mandi, ia akan menyerap debu dan partikel. Minyak dengan zarah yang tidak diingini akan dapat dibersihkan dengan berkesan dengan air.

Bagaimana untuk mengambil

Terdapat pelbagai cara untuk memohon minyak badam ke dalam rambut anda. Anda boleh sapu minyak terus ke rambut dan kulit kepala anda dengan menggunakan tangan anda kemudian tutup dengan bungkus plastik dan tuala di sekitarnya. Penggunaan minyak perlu berada dalam gerakan membulat. Biarkan rambut anda menyerap minyak badam selama 6-8 jam. Syampu dan bilas rambut anda selepas permohonan. Proses ini perlu dilakukan dua kali seminggu. Selepas seminggu, rambut anda harus berkilat dan sihat.

Satu lagi cara untuk memohon ke dalam rambut anda menggunakan sikat. Sikat rambut anda dengan minyak 2-3 kali sehari.

Minyak badam boleh digunakan pada kulit secara langsung. Dua titik minyak di hujung jari anda cukup untuk rawatan wajah. Ia mempunyai asid oleik yang berfungsi sebagai pelembap. Sapukan minyak perlahan-lahan kawasan di sekeliling mata. Minyak boleh melindungi kulit dari habuk dan kotoran. Permohonan yang kerap akan menyebabkan kulit yang lembut dan berseri.

Resipi

Ia boleh disediakan di rumah. Mengeluarkan minyak dari badam bukan sains roket.

Proses ini adalah lebih mudah jika anda mempunyai mesin tekan minyak. Mesin tekan minyak boleh mengekstrak minyak dari badam dan anda hanya perlu biarkan ia menetap selama 24 jam untuk ekstrak minyak yang lebih jelas. Jika anda tidak mempunyai mesin tekan minyak, anda boleh mengikuti langkah-langkah mudah.

Letakkan badam dalam pengisar. Mula pada kelajuan yang lebih perlahan dan beransur-ansur meningkatkan kelajuan untuk pes badam yang lebih halus. Hentikan mengadun sekali badam menjadi pes berkrim. Pastikan pes dalam balang dan menyimpan ia jauh dari cahaya matahari langsung. Selepas seminggu, minyak badam yang perlu bersedia untuk digunakan.

Ia menyediakan mineral dan khasiat penting untuk menjadikan rambut kuat dan berkilat. Dengan anti-penuaan dan harta antioksidan, ia boleh membiarkan anda mempunyai kulit yang cantik dan berseri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar