Rabu, 04 November 2015

Nafas Berbau dan Pencernaan? - Penyembuhan Ia Dengan Parsley - Bahagian 1

Nafas Berbau dan Pencernaan? - Penyembuhan Ia Dengan Parsley - Bahagian 1

Hidup dengan nafas yang tidak baik atau penghadaman yang tidak baik sebenarnya boleh bererti tinggal dengan masalah lain juga, sebagai organ badan seperti rangkaian tiub saling yang seolah-olah mula pada satu ketika, dan akhirnya kembali ke mana ia semua bermula. Iaitu, jika ada masalah di satu bahagian badan, ia mungkin bahawa terdapat satu lagi masalah di bahagian yang berlainan di badan hanya menunggu untuk ditemui.

Punca Nafas Berbau (Halitosis)

1. Penyakit dan Penyakit - walaupun penyakit dan penyakit tidak langsung memberi kesan bau nafas, gejala-gejala tertentu disebabkan oleh mereka lakukan. Sebagai contoh: mulut kering yang disebabkan oleh air liur dikurangkan (air liur mencuci jauh bakteria) tidak dapat melepaskannya daripada partikel makanan yang seterusnya mula reput di dalam mulut melepaskan bau yang tidak menyenangkan. Ubat-ubatan tertentu juga mungkin mempunyai kesan yang sama pada mulut oleh mengeringkan.

2. Makanan - makanan tertentu seperti bawang putih, mengandungi diallyl disulfide bersama-sama dengan sebatian organosulfer lain yang apabila dipecahkan dilepaskan ke dalam badan dan diserap ke dalam darah dan organ-organ, sebelum memasuki paru-paru dan yang dipancarkan melalui mulut seperti yang kita bernafas.

Lain-lain makanan itu boleh termasuk: asparagus, brokoli, kubis, kubis bunga, produk tenusu, telur, ikan, bawang, daging (dibungkus), dan rempah, dan lain-lain

3. Merokok - menyebabkan bau mulut untuk beberapa sebab. Pertama, ia cenderung kering mulut yang menggalakkan pertumbuhan bakteria, yang kemudiannya boleh berlama-lama selama berjam-jam. Kedua merokok mengandungi banyak bahan kimia berbahaya yang melemahkan imuniti sel-sel dalam mulut dan badan. Dan ketiga merokok cenderung untuk menyebabkan pengumpulan mukus (lendir mengandungi protein yang dipecahkan oleh bakteria).

Tanda-tanda, Gejala, Punca dan Penghadaman Bad

1. Asid Reflux / Heartburn - rasa panas di dada disebabkan oleh refluks gastroesophageal (a aliran balik dari perut menjengkelkan esofagus).

2. Kembung - satu bengkak tidak normal kawasan perut.

3. Sembelit - pemindahan menjadi jarang atau sukar kerana keadaan usus, atau usus menjadi penuh dengan najis keras (costiveness).

4. Cirit-birit - buang air besar yang kerap dan berair.

5. Berkentut - pembebasan gas yang berlebihan dari saluran pencernaan.

6. Loya / Muntah - sakit perut disertai dengan kecenderungan muntah - pelemparan tdk teratur makanan dari perut melalui mulut.

7. rektum Pain - sakit di kawasan rektum.

Tanda-tanda lain termasuk: najis terapung, najis berminyak, najis longgar, lemah otot, tidak disengajakan berat badan, dan kuku yang lemah dan rambut badan.

Jadi Apa Cure?

Kedua-dua masalah (nafas berbau dan penghadaman tidak baik) sebenarnya boleh diubati (atau dibantu) dengan hanya satu herba - pasli - sebelah berpakaian herba cantik hijau bahawa setiap orang cenderung untuk meninggalkan dalam pinggan.

Dalam "Nafas Berbau dan Pencernaan - Penyembuhan Ia Dengan Parsley - Bahagian 2" kita melihat dengan lebih dekat pada sifat berfaedah yang pasli memegang, bersama-sama dengan bagaimana ia sebenarnya boleh menyembuhkan (atau pertolongan), dua yang biasa hidup dengan masalah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar