Rabu, 04 November 2015

Kebaikan Semua Produk Asli

Kebaikan Semua Produk Asli

Kesihatan kita adalah satu kebimbangan kepada ramai di antara kita dan terdapat beberapa perkara yang boleh kita lakukan yang akan meningkatkan kesihatan kita. Ini adalah penting, bukan sahaja untuk kita tetapi juga untuk keluarga kami, yang berada di bawah jagaan kita. Dalam tahun-tahun kebelakangan ini, terdapat peralihan daripada produk komersial kepada mereka yang semula jadi. Memilih produk-produk ini berbanding dengan mereka yang tidak dibuat daripada bahan-bahan semula jadi mempunyai banyak manfaat. Berikut adalah beberapa yang perlu anda pertimbangkan.

Banyak produk semula jadi yang kita gunakan akan digunakan topically. Ini termasuk produk kecantikan seperti syampu, krim badan dan alat solek. Malangnya, FDA tidak semestinya memeriksa semua produk-produk ini untuk memastikan bahawa mereka adalah selamat untuk kesihatan kita. Walaupun mereka berbuat demikian, mereka boleh membenarkan beberapa barangan yang kami akan mempertimbangkan tidak sihat untuk tergelincir di bawah radar. Yang boleh menyukarkan kita untuk memilih perkara-perkara yang akan menjadi sihat untuk diri kita dan keluarga kita. Adalah penting bagi anda untuk membiasakan diri dengan bahan-bahan daripada mana-mana produk yang anda secara otomatik ke dalam badan anda. Mengapa begitu penting?

Antara produk kecantikan yang kita gunakan sebenarnya akan pergi ke dalam badan kita. Ini termasuk sebilangan kecil barangan, seperti pencuci mulut dan ubat gigi. Produk-produk yang lain tidak akan pergi ke dalam mulut kita, jadi mengapa kita harus mengambil berat tentang mereka adalah semula jadi? Kulit adalah organ terbesar dalam tubuh manusia dan ia adalah poros. Apa sahaja yang kita otomatik ke dalam kulit kita mempunyai kemungkinan memasuki melalui kulit dan terus ke dalam aliran darah. Jika kita menggunakan produk yang mengandungi bahan kimia yang luar biasa, kita boleh merosakkan badan kita sepanjang masa. Walaupun jumlah mereka toksin yang diserap mungkin kecil, mereka boleh berkumpul dalam badan dan membuat ia sukar bagi mereka untuk membersihkan dengan betul.

Ia mungkin boleh dibuat bahawa kita juga perlu mengambil berat tentang reaksi yang kita ada untuk pelbagai bahan kimia. Sesetengah daripada kita telah menjadi hipersensitif kepada bahan kimia luar biasa kerana pendedahan berlebihan kepada bahan kimia dalam alam sekitar. Ini mungkin lebih daripada satu isu yang sedikit dengan reaksi alergi. Dalam beberapa kes, satu tindak balas alergi normal dengan cepat boleh bertukar menjadi anafilaksis, yang merupakan satu tindak balas yang berpotensi mengancam nyawa. Itulah sebabnya orang-orang yang mempunyai alergi makanan sedikit mengelakkan makanan-makanan sama sekali, kerana mereka tidak pernah tahu bila ia boleh menimbulkan masalah yang teruk.

Apabila anda menggunakan produk semula jadi, anda menjadi mesra kepada badan anda. Mereka menyediakan anda dengan manfaat yang sama dan dalam beberapa kes boleh menyediakan anda dengan manfaat tambahan yang anda akan mencari melalui didapati secara komersial, barangan kimia sarat. Pastikan bahawa anda mengambil masa untuk membiasakan diri anda dengan apa yang anda memakai dan ke dalam badan anda. Berbuat demikian akan membantu anda untuk membuat pilihan yang bijak. Apabila anda memilih barang-barang yang semula jadi, anda akan dapat menikmati manfaat yang mereka berikan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar