Rabu, 04 November 2015

Apa Unsur Yang Maha Diperlukan untuk Life?

Apa Unsur Yang Maha Diperlukan untuk Life?

Membandingkan unsur-unsur lain, Air adalah unsur yang paling penting di dunia. Ia adalah asas yang sangat untuk semua kehidupan di Bumi. Bagi bayi, air menyumbang 70 hingga 80% daripada jisim badan. Tetapi bagi orang-orang tua lebih peratusan ini berkurangan, akhirnya mengimbangi pada kira-kira 60 hingga 65% bagi lelaki dan 50 hingga 60% bagi wanita. Otak kita, yang merupakan organ yang paling penting dalam badan, terdiri daripada 80% air. Jumlah tisu adipos dalam badan kita mengawal peratusan semula jadi elemen ini. Wanita mempunyai lebih banyak tisu lemak ini dengan itu mengurangkan jumlah air yang hadir. Badan manusia memerlukan air lebih daripada keadaan memuaskan. Jadi, seseorang itu perlu minum 12 gelas air pada musim panas dan hampir 6-8 gelas pada musim sejuk. Air boleh menjadi minuman dalam semua bentuk cecair seperti susu dan jus lain-lain ...

Susu adalah sumber yang besar untuk mendapatkan air tulen untuk badan kerana ia juga mengandungi air. Jus buah-buahan dan juga dalam bentuk cecair dan juga mereka sihat untuk badan manusia. Walaupun kita boleh mendapat air oleh sumber-sumber ini tetapi bekalan air tulen adalah perlu di sebelah ini. Ia adalah hadiah kos yang besar dan rendah Allah SWT untuk humans.The kimia yang menghasilkan air, hidrogen dan oksigen, adalah penting untuk kehidupan memuaskan kerana ikatan kimia yang lemah dibuat dengan molekul yang lain. Air juga konduktor yang amat elektrik dengan cekap dalam tubuh manusia. Otak kita mempunyai keupayaan untuk menjalankan impuls elektrokimia kepada neuron kami. Fungsi-fungsi otak tahap tinggi adalah asas-asas pemikiran intelektual untuk tindakan lebih biasa seperti pernafasan. Selain ciri-ciri ini, air, boleh menjadi bantuan pemakanan yang besar. Ia boleh menyekat selera makan anda, mengurangkan tahap natrium, dan menghapuskan bahan buangan dan toksin. Mereka adalah fungsi yang lebih tinggi yang paling dalam semua proses badan. Jika kita tidak mempunyai tahap air yang mencukupi dalam sistem kami badan kita secara semulajadi akan gagal dalam kes-kes penyakit.

Air minuman yang bersih bukan sahaja sumber, tetapi ia adalah sumber kehidupan. Kita semua berkongsi tanggungjawab untuk mengesahkan bekalan air yang sihat, selamat dan dipertahankan bagi masyarakat kita, alam sekitar, dan ekonomi kerana kita bersatu sebagai sebuah negara dan kualiti hidup kita bergantung padanya. Kerajaan Beta telah mengeluarkan air untuk pelan tindakan menghidupkan; ia adalah pelan tindakan kerajaan dan rakan-rakan akan mengikuti dalam tempoh 10 tahun akan datang. Ia kini dijangka bahawa pelan ini akan bekerja dengan baik dan akan mencapai keperluan air yang semakin meningkat hari demi hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar