Rabu, 04 November 2015

Menjadi "Detektif Kesihatan"

Menjadi "Detektif Kesihatan"

Adakah anda tertanya-tanya bagaimana anda mendapat keadaan anda atau masalah kesihatan? Adakah anda berasa seperti anda tidak pernah melakukan apa-apa kesalahan tetapi masih berakhir dengan masalah? Pesakit akan mengatakan hal-hal seperti ini:

"Saya tidak melakukan apa-apa. Belakang saya baru mula mencederakan tanpa sebab apabila saya tunduk untuk mengambil sarung kaki saya dari lantai."

"Saya baru sahaja telah beransur-ansur kehilangan tenaga. Saya dapati menjelang tengah hari, Saya pada dasarnya ditembak. Saya tidak boleh mendapatkan banyak dilakukan untuk sepanjang hari."

Jadi apa yang berlaku? Adakah mereka mempunyai, keadaan melemahkan serius? Adakah ia satu penyakit mereka tidak boleh pulih daripada?

Penyelesaian kepada masalah kesihatan anda biasanya sangat mudah dan suatu perkara yang mengubah gaya hidup anda atau hanya beberapa tabiat harian anda.

Anda hanya perlu untuk menjadi anda sendiri "detektif kesihatan."

Saya telah menyelesaikan masalah leher berulang dengan mempunyai seseorang menyesuaikan ketinggian monitor mereka dan masalah belakang dengan menggerakkan mana Ia pencetak mereka terletak. Satu pesakit lakukan besar selepas beralih dari satu manual untuk transmisi automatik pada keretanya.

Pesakit biasanya akan datang ke pejabat kami dalam kesakitan selepas berurusan dengan peristiwa trauma seperti jatuh atau kemalangan kereta. Lebih kerap, bagaimanapun, mereka tiba di kesakitan daripada "membina" aktiviti yang bersalah. Kesihatan yang tidak baik, tabiat senaman miskin, tiada regangan, tidak cukup air, dan lain-lain

Kemudian mereka berusaha meniadakan bulan atau tahun tabiat buruk dalam hanya sehari. Banyak kali kita boleh membuat perbezaan dalam bagaimana seseorang merasakan dengan cepat, tetapi mendapat perubahan yang tinggal adalah apa yang mengambil masa. Perubahan ini mengambil masa lebih lama lagi apabila anda terus melakukan aktiviti yang yang menyebabkan masalah di tempat pertama.

Jadi bagaimana anda menjadi seorang detektif kesihatan? Bagaimana anda boleh mencari petunjuk mengenai apa yang menyebabkan kesakitan atau masalah anda?

Jika berhadapan dengan masalah sakit seperti leher atau sakit belakang, anda akan mahu melihat yang mana aktiviti yang anda lakukan pada hari biasa boleh membawa kepada kesihatan yang tidak baik atau pergerakan berulang-ulang yang sedang dilakukan kurang daripada ergonomik yang betul. Anda mungkin terkejut melihat betapa gerakan yang paling kecil miskin atau kedudukan boleh menyebabkan rasa sakit dan masalah di jalan.

Jika gejala-gejala anda lebih sistemik (seluruh badan), anda akan mahu melihat diet dan gaya hidup. Apa yang anda makan secara teratur? Adakah anda mendapat senaman? Tidur yang cukup? Adakah anda terlalu tertekan?

Penambahan berat badan boleh bermula apabila restoran yang baru dibuka di jalan yang anda mula terlibat dalam lebih kerap dari yang seharusnya, atau perubahan dalam jadual membuat senaman kurang mudah. Sepasang kasut baru boleh mengubah bagaimana anda menjalankan, yang membawa kepada sakit anak lembu atau splin shin.

Apabila menjadi seorang detektif kesihatan, melihat aktiviti biasa anda, tetapi juga meneliti dengan lebih dekat apa-apa perubahan baru-baru ini dalam apa yang anda telah lakukan atau makan.

Ini bukan untuk mengatakan bahawa anda tidak perlu berjumpa dengan penjagaan kesihatan yang dipercayai pembekal anda untuk menolak kemungkinan lebih serius, tetapi anda mungkin akan terkejut betapa banyak "penyakit" anda boleh menghapuskan apabila anda mencari petunjuk yang betul.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar