Rabu, 04 November 2015

Bebas Dadah Life: Rawatan Asli untuk Penyakit Buah Pinggang

Bebas Dadah Life: Rawatan Asli untuk Penyakit Buah Pinggang

Sesungguhnya ia adalah malang untuk disahkan menghidap penyakit yang tak putus buah pinggang. Pesakit akan secara semula jadi berkenaan untuk mengetahui statusnya, apa yang menyebabkan penyakit dan jenis rawatan yang ada. Pada masa ini, ramai orang cenderung untuk memilih terapi alternatif, terutamanya untuk mengelakkan rawatan farmaseutikal kerana mereka bimbang ubat-ubatan yang diluluskan oleh FDA. Selain itu, terdapat satu segmen awam yang percaya bahawa ubat-ubatan farmaseutikal semakin menjadi tidak berkesan dalam merawat pelbagai penyakit dan menyebabkan kesan sampingan yang berbahaya. Rawatan alternatif juga disediakan untuk merawat pelbagai penyakit buah pinggang.

Rawatan dan prosedur ditetapkan oleh punca malady. Sebagai contoh, PKD atau buah pinggang polisistik akan memerlukan rawatan yang berbeza daripada apa yang telah disebabkan oleh penggunaan berpanjangan jumlah alkohol yang berlebihan atau yang lain penyalahgunaan dadah. Pesakit kencing manis perlu mempunyai kawalan yang sangat ketat tahap gula darah untuk menjaga diri apa-apa kemerosotan lebih buah pinggang. Dalam kes yang teruk, ia mungkin menjadi perlu untuk mengeluarkan salah satu daripada buah pinggang. Jika dan apabila buah pinggang lain juga gagal, ada mungkin tidak mana-mana pilihan lain tetapi untuk pergi untuk pemindahan buah pinggang. Kursus lalu bagi pesakit buah pinggang mungkin perlu menjalani rawatan dialisis, di mana sebuah mesin yang bekerja untuk menapis darah dan menghantar kembali kepada badan seperti buah pinggang tidak lagi mampu melaksanakan fungsi ini penting.

Dalam kes ramai pesakit, selain daripada rawatan yang disediakan di atas ia adalah mungkin untuk menggunakan ubat semula jadi. Berikut adalah beberapa cara alternatif berguna untuk merawat penyakit buah pinggang kronik. Sebahagian daripada ini mungkin kelihatan farfetched tetapi disokong oleh kajian saintifik.

1. Lei Gong Teng: doktor tradisional Cina telah menggunakan untuk masa yang lama tetapi kini penyelidik ubat allopathic telah menyedari manfaat dalam rawatan penyakit buah pinggang polisistik. Crews Dr Craig dari Universiti Yale berjaya boleh menghapuskan sista PKD dari tikus di makmal.

2. Apple Cider Vinegar: Selama beberapa generasi, produk ini telah berjaya digunakan untuk mogok batu karang. Sesungguhnya, jika sesuatu yang dikenali dengan membubarkan mutiara, ia boleh dijangka untuk berpecah calculi yang dihasilkan oleh kalsium dalam buah pinggang. Ia juga meningkatkan pengeluaran air kencing, yang membantu curahan buah pinggang. Apple cider cuka juga mempunyai ciri-ciri antibakteria yang membantu penyembuhan dan juga mencegah jangkitan bakteria.

3. Baking Soda: Penyelidik British percaya bahawa natrium bikarbonat (nama kimia bagi baking soda) membantu melambatkan pertumbuhan penyakit buah pinggang kronik. Penjelasan yang diberikan ialah baking soda bersifat meneutralkan keasidan dalam darah yang menyumbang kepada masalah buah pinggang.

Sutera 4. Jagung: Selalunya, hiasan jagung web dibuang tetapi ini boleh membantu dalam rawatan jangkitan kencing dan buah pinggang. Mereka juga membantu mengelakkan pembentukan batu dan penghapusan edema, satu cabang penyakit buah pinggang.

5. Dandelion: Walaupun kebanyakannya dianggap sebagai rumpai, tumbuhan yang sentiasa wujud ini telah memainkan peranan yang penting dalam ubat-ubatan asli Amerika. Daun direbus dan akar tumbuhan ini boleh digunakan untuk merawat penyakit buah pinggang. Mereka juga diketahui mempunyai sifat diuretik yang membantu mencegah penyakit ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar