Rabu, 04 November 2015

Aloe Vera - Kelebihan Dan Kelemahan Dari Loji ini

Aloe Vera - Kelebihan Dan Kelemahan Dari Loji ini

Aloe vera adalah tumbuhan yang sangat popular. Terima kasih kepada rangkaian luas aplikasi kesihatan. Faedah-faedah yang telah diketahui selama berabad-abad. Tetapi ia hanya baru-baru ini yang kegunaannya telah banyak diperkenalkan kepada pasaran. Melalui manfaatnya sangat publisiti, banyak orang sekarang mencari produk yang mengandungi apa-apa. Anda boleh mendapatkan tumbuhan ini sebagai jus, gel atau serbuk.

Tetapi sebelum anda pergi dan mencari minuman aloe, serbuk atau gel, anda mesti tahu kebaikan dan keburukan yang pertama.

Kelebihan

1. Merawat sembelit

Ini adalah salah satu perkara terbaik mengenai tumbuhan ini. Ia menggalakkan penghapusan sisa yang betul, terutamanya jika anda sembelit. Walau bagaimanapun, apabila anda menghirup itu, anda tidak perlu mengharapkan hasil yang segera. Anda akan perlu menunggu sekurang-kurangnya satu jam atau lebih untuk mendapatkan perkara yang berlaku.

Tetapi tidak bergantung kepada ini rawatan sembelit semulajadi untuk sekian lama kerana ia boleh membahayakan lapisan usus anda.

2. Merangsang metabolisme

Sesetengah pakar penurunan berat badan yang menggalakkan pelatih mereka minum sekurang-kurangnya secawan jus ini kilang itu sekali atau dua kali seminggu untuk merangsang metabolisme mereka. Dengan merangsang metabolisme anda, badan anda cenderung untuk membakar lebih banyak kalori lebih cepat daripada julat normal.

3. Mengaktifkan sistem imun

Jus lidah buaya mempunyai keupayaan untuk mengaktifkan sistem imun. Oleh itu, ia menjadikannya agen berkesan dalam meningkatkan fungsi imun anda untuk terus membantu dalam memerangi HIV-AIDS dan beberapa jenis kanser.

4. Mengurangkan kadar gula dalam darah

Ia tidak jelas lagi tentang bagaimana ia boleh menurunkan seseorang gula dalam darah. Walau bagaimanapun, dalam kajian awal, ahli-ahli sains mencadangkan bahawa entah bagaimana ia boleh menurunkan tahap gula mereka yang menghidap diabetes jenis-2. Kemudian lagi, kajian menyeluruh perlu dijalankan untuk lebih memahami kesannya terhadap gula dalam darah. Ini kerana kajian yang dilakukan mempunyai keputusan yang bercanggah.

5. kolesterol darah yang lebih rendah

Mengambil lidah buaya dalaman boleh menurunkan kolesterol, menurut kajian yang lain. Tetapi, sama seperti kesannya terhadap kadar gula darah, lebih banyak kajian diperlukan untuk mengetahui bagaimana tumbuhan itu menyediakan jenis manfaat.

6. Mengurangkan keradangan

Ciri-ciri anti-radang tumbuhan ini boleh membantu dalam mengurangkan keradangan dan kerengsaan yang disebabkan oleh luka bakar dan luka. Sekarang, ini telah dibuktikan oleh banyak pengguna tumbuhan ini. Walaupun ia tidak merawat mereka yang luka dengan segera, ia boleh mempercepatkan masa penyembuhan. Walau bagaimanapun, bertentangan dengan apa yang orang lain percaya, ia tidak mengeluarkan parut.

7. Penyahtoksin badan

Ciri-ciri anti-bakteria, anti-kulat dan anti-virus lidah buaya boleh membantu dalam pembersihan badan anda dan menghapuskan bahan kimia berbahaya yang telah terkumpul di dalam sistem anda.

Bagaimana pula keburukan?

Walaupun ia mempunyai banyak manfaat kesihatan, tumbuhan ini mempunyai beberapa kesan sampingan yang anda mesti tahu. Sebagai contoh, penggunaan berlebihan boleh menyebabkan cirit-birit, kekeringan dan sakit perut. Ia boleh menurunkan paras tekanan darah. Jadi, jika anda hypotensive, anda perlu berhati-hati kerana ia mungkin menyebabkan pengurangan ke titik bahawa ia menjadi maut.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar