Rabu, 04 November 2015

Apa Manuka Honey?

Apa Manuka Honey?

Lebah yang pendebungaan Manuka belukar asli menghasilkan Manuka Honey. Lebah menggunakan Manuka dan pokok-pokok Kanuka untuk mengumpul madu yang mereka perlukan untuk pengeluaran.

Suku kaum Maori dan peneroka Eropah yang digunakan pokok-pokok untuk dijadikan bahan perubatan mereka ditawarkan.

Produk ini mempunyai ciri-ciri antibakteria yang menakjubkan, yang agak luar biasa. Kesedaran tentang sifat-sifat ini merebak dan juga peningkatan permintaan untuk yang sama di seluruh dunia.

Madu adalah sebatian anti-bakteria kerana aktiviti peroksida yang mengandungi. Glukosa oksidase enzim yang mencipta aktiviti ini. Ia sering hilang apabila madu terdedah kepada haba dan cahaya. Manuka madu adalah berbeza dalam hal ini kerana tindakan itu anti-bakteria yang terkandung dalam berasal dari aktiviti bukan peroksida (NPA). Kestabilan produk ini adalah lebih tinggi kerana ia tidak akan terjejas oleh haba cahaya atau sederhana.

Kelebihan

Produk ini adalah 100% semulajadi dan dituai dari persekitaran yang bebas daripada pencemaran dan berasal dari sebuah negara di mana tahap pencemaran boleh diabaikan. Ia harga yang mampu dimiliki dan tidak mengandungi kesan sampingan. Ia juga sesuai untuk kegunaan di kalangan vegetarian.

Manuka madu mempunyai rasa yang hebat dan boleh digunakan untuk merawat pelbagai masalah kesihatan daripada jenis dalaman dan luaran. Ia telah digunakan untuk merawat jangkitan luka abad yang lalu sebelum kehadiran bakteria telah ditemui. Para penyelidik telah membuktikan bahawa ia mengandungi tahap tertinggi tindakan antimikrob terhadap spektrum luas bakteria dan kulat. Laporan yang telah diterbitkan menunjukkan bahawa Manuka madu bukan sahaja berkesan untuk membersihkan jangkitan daripada luka tetapi juga boleh menggalakkan proses penyembuhan.

Antara syarat-syarat yang boleh dirawat dengan madu Manuka adalah:

· Cirit-birit

· Gastritis

· Masalah penghadaman

· Kecewa Perut

· Heartburn

· Ulser

Syarat-syarat yang dinyatakan di atas akan memerlukan madu gred perubatan, yang disterilkan.

Ia adalah antioksidan yang kuat, yang menyokong kesihatan dan fungsi imun. Ia dikenali sebagai sumber makanan yang sihat dari alam semula jadi dan mempunyai beberapa manfaat kesihatan.

Ia juga boleh digunakan secara luaran untuk merawat keadaan kulit seperti jerawat, gigitan serangga, luka-luka kecil, kaki dan melecet makan air.

Para penyelidik telah menyediakan maklumat bahawa ia boleh digunakan untuk merawat keadaan lain, juga.

Manuka madu juga disyorkan untuk digunakan pada haiwan sebagai rawatan luar.

Maklumat mengenai cara Manuka madu boleh digunakan secara dalaman juga disediakan.

Mendapat manfaat daripada ciri-ciri antibakteria yang menakjubkan produk ini, ia mesti diperoleh daripada negara asal kerana ia akan berlalu peraturan ketat untuk memastikan piawaian tertinggi. Anda boleh yakin bahawa produk yang anda order adalah tulen dan berkualiti tinggi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar