Rabu, 04 November 2015

Penyembuhan di Jarak Dengan Reiki

Penyembuhan di Jarak Dengan Reiki

Salah satu ciri yang lebih menonjol sistem Reiki adalah penggunaan penyembuhan jarak jauh. Dapat menghantar tenaga Reiki kepada orang-orang tidak dalam kehadiran fizikal pengamal adalah salah satu kebolehan asas sistem Reiki. Penggunaan jarak Reiki membuka banyak pilihan yang asas "tangan" penyembuhan rindukan pada.

Idea menyembuhkan orang pada jarak tidak unik kepada Reiki. Dalam peringkat kedua latihan dalam Reiki, guru memperkenalkan tiga simbol, salah satu yang menghubungkan lebih jarak. Teknik asas adalah bahawa pengamal Reiki menggunakan gambar atau beberapa objek lain untuk mewakili individu yang menerima rawatan Reiki. Simbol ini kemudiannya digunakan untuk menyambung pengamal untuk penerima. Pengamal itu kemudian melakukan Reiki pada proksi dan penerima menerima rawatan.

Secara fizikal berhubung dengan penerima tidak pernah menjadi satu keperluan untuk Reiki bekerja. Ramai pengajar mengajar sistem "tidak ada sentuhan" Reiki mana pengamal berlegar tangan mereka beberapa inci ke atas bahagian-bahagian badan mereka menghantar tenaga untuk. Ramai pengamal mendapati bahawa kaedah ini meningkatkan kepekaan mereka kepada turun naik tenaga. Juga, beberapa pelanggan berasa lebih selesa jika mereka tidak secara fizikal disentuh, terutamanya di kawasan yang lebih sensitif dari tubuh.

Menggunakan jarak Reiki tidak perlu dilakukan melalui jarak jauh. Terdapat keadaan di mana seorang pengamal tidak boleh yang berdekatan dengan pesakit; dalam kes-kes, mereka boleh melakukan jarak Reiki dari dalam bilik yang sama atau di lokasi yang berdekatan. Kes-kes pesakit berada dalam rawatan rapi, sangat mudah berjangkit, atau dalam keadaan imunisasi ditindas; pengamal Reiki yang tidak boleh dibenarkan menjadi cukup dekat untuk melaksanakan standard "tangan" sesi. Jarak Reiki boleh dilakukan pada penerima dalam semua kes-kes ini.

Jarak Reiki boleh digunakan untuk merawat orang di seluruh bilik, di bilik sebelah, atau di bahagian lain Bumi. Oleh kerana tenaga itu datang dari Sumber Universal dan tidak pengamal, jarak antara pengamal dan penerima adalah tidak relevan. Pengamal itu hanya perlu untuk menetapkan niat untuk menghantar tenaga Reiki kepada penerima, dan tenaga Reiki akan mengalir.

Dapat menghantar tenaga Reiki pada jarak adalah keupayaan yang indah. Sama ada mereka menghantar tenaga kepada seseorang di sebuah hospital yang tidak dibenarkan menerima pelawat, seseorang yang dihadiri oleh EMT kerana mereka lulus oleh dalam sebuah kereta, atau kepada seseorang dari negara lain di dunia; hantar Reiki pada jarak adalah indah untuk menyatakan kasih sayang semua orang dan keinginan untuk membantu orang lain tanpa mengira pemisahan fizikal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar