Rabu, 04 November 2015

Bagaimana Untuk Dapatkan menghilangkan Kelemumur Sememangnya Dari Rumah

Bagaimana Untuk Dapatkan menghilangkan Kelemumur Sememangnya Dari Rumah

Menghilangkan kelemumur secara semula jadi tidak perlu menjadi sukar. Ramai orang secara tidak sengaja menyebabkan kelemumur dengan cara mereka membasuh rambut mereka. Satu langkah pertama yang baik adalah untuk mengurangkan jumlah masa rambut mereka mendapat dibasuh. Malah apabila mandi setiap hari, mencuci rambut setiap hari boleh menyebabkan pengeringan yang berlebihan dan menyebabkan kulit kepala untuk mengurangkan sel-sel kulit mati untuk menghilangkan daripada mereka. Hanya memberus rambut selepas mandi untuk mengedarkan minyak yang secara semula jadi berlaku pada kulit kepala akan menjaga rambut berminyak dan kulit kepala daripada kering.

Tinggal Di Luar Tekanan Dan Makan Sihat

Tekanan terbukti menyebabkan kelemumur jadi ia adalah penting untuk mengurangkan tekanan untuk mengurangkan mereka serpih. Diet juga boleh menghasilkan kelemumur dari makan makanan yang berkualiti rendah tinggi gula atau makanan segera. Badan bertindak balas terhadap apa yang sedang didorong dengan makanan yang tidak sihat dan boleh memberi kesan bagaimana kulit dan fungsi tubuh yang lain bekerja. Makan buah-buahan yang berkualiti tinggi dan sayur-sayuran bersama-sama dengan protein tanpa lemak dan karbohidrat yang cukup akan memberi badan apa yang diperlukan untuk berfungsi dengan lancar dan sihat.

Yogurt organik

Selepas mandi dan membersihkan rambut, orang boleh memohon kismis organik untuk kulit kepala dan rambut dan biarkan selama sepuluh hingga lima belas minit. Selepas ini, orang boleh bilas rambut mereka yogurt dan kemudian basuh sekali lagi menggunakan sedikit syampu.

Organic Apple Cider Cuka

Menggunakan satu bahagian organik epal sider cuka untuk satu bahagian air, orang yang boleh mencuci rambut mereka dengan syampu seperti biasa kemudian tuangkan epal organik cider cuka dan campuran air ke kulit kepala dan rambut. Mereka kemudian boleh sapukan ke kulit kepala dan kemudian biarkan selama sepuluh hingga lima belas minit. Selepas itu mereka boleh berkumur rambut mereka memastikan untuk bilas sehingga bersih dengan air suam. Mengulangi prosedur ini setiap hari selama seminggu akan memberikan hasil yang menakjubkan. Ini kerja-kerja dengan menyerang kulat yang menyebabkan kelemumur.

Swap Out Syampu Rambut Untuk Baking Soda

Seorang lagi ubat boleh gunakan untuk menghilangkan kelemumur dari kulit kepala adalah baking soda. Baking Soda mempunyai kurang daripada mereka bahan kimia dalam syampu dihasilkan secara komersial. Untuk menggunakan, orang hanya boleh mencurahkan segelintir kecil baking soda ke dalam tangan dan sapu di di teliti dalam kulit kepala semasa mandi. Selepas dua minggu, keputusan yang besar harus dilihat sebagai baking soda membolehkan minyak pada rambut untuk keluar secara semula jadi dan diisi semula tanpa Kerry.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar