Rabu, 04 November 2015

Mengapa Adakah Tambahan Royal Jelly Dianggap Bermanfaat Untuk Manusia?

Mengapa Adakah Tambahan Royal Jelly Dianggap Bermanfaat Untuk Manusia?

Royal Jelly yang dihasilkan oleh lebah untuk manfaat Ratu, diketahui mempunyai beberapa manfaat kesihatan. Kompaun ini dikhaskan semata-mata untuk Ratu, dan larva yang ditetapkan sebagai ratu yang berpotensi untuk memastikan mereka sihat. Oleh alam semula jadi, lebah diketahui mempunyai tabiat yang bersih. Walau bagaimanapun, sarang lebah terdedah kepada jangkitan daripada bakteria dan kulat. Bahan dalam sarang lebah seperti madu, propolis dan royal jelly mempunyai sebatian yang anti-bakteria dan boleh mencegah jangkitan dalam sarang.

Telah diketahui bahawa Royal Jelly juga boleh membantu untuk melawan bakteria E. coli bersama-sama dengan beberapa jenis lain yang menjangkiti manusia. Orang yang membuat keputusan untuk menggunakan suplemen ini dalam tempoh masa yang akan keamanan dari jangkitan pundi kencing yang berulang.

Satu hakikat yang telah disahkan adalah berkaitan dengan jangka hayat ratu lebah. Dia berjaya hidup selama 6 hingga tujuh tahun semata-mata kerana dia diberi makan secara eksklusif dengan sebatian ini. Tiada ujian telah dijalankan ke atas manusia sehingga tarikh untuk memahami sama ada mereka juga boleh mendapat manfaat daripada sifat-sifat yang menakjubkan. Walau bagaimanapun, beberapa ujian telah dijalankan ke atas tikus di mana ia telah mengesahkan bahawa tikus yang diberi royal jelly hidup lebih lama daripada yang lain.

Kajian juga telah dijalankan untuk memahami sama ada makanan tambahan Royal Jelly boleh membuat imun badan manusia daripada jangkitan biasa. Sebutan telah dibuat dalam perbincangan ini tentang bagaimana sebatian dalam sarang lebah mencegah bakteria dan kulat menjangkiti larva. Ujian yang dijalankan ke atas manusia juga membuktikan bahawa sebatian dalam tambahan ini boleh membantu dalam menguatkan sistem imun badan. Ini meyakinkan membuktikan bahawa suplemen ini memang boleh membuatkan sistem imun yang lebih kuat untuk memerangi jangkitan biasa yang menimpa kita.

Ia adalah disyorkan bahawa menambah makanan tambahan Royal Jelly untuk diet akan menghasilkan keputusan yang baik yang tidak boleh didapati daripada mana-mana produk lain. Jumlah nutrien produk ini mengandungi boleh membantu tubuh manusia untuk menangani tekanan, tekanan darah tinggi, menyuburkan kulit dan juga mencegah melemahkan sistem imun. Ia juga boleh menggalakkan pembangunan kolagen dalam badan. Ini memastikan bahawa orang tidak menunjukkan tanda-tanda penuaan atau kedutan pada kulit mereka.

Orang-orang akan gembira untuk ambil perhatian bahawa ini adalah salah satu produk yang tidak boleh ditiru di dalam makmal. Oleh itu, adalah dianggap selamat untuk kegunaan manusia dan boleh menyediakan semua manfaat yang telah diperkatakan dalam perbincangan ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar