Rabu, 04 November 2015

Boleh Kunci untuk Kekuatan Semakin Endurance dipakai di pergelangan tangan anda?

Boleh Kunci untuk Kekuatan Semakin Endurance dipakai di pergelangan tangan anda?

Kunci kepada kekuatan dan ketahanan boleh dipakai di pergelangan tangan anda, dan sejarah yang panjang penyelidikan saintifik membuktikan ia.

Cerita ini mungkin kedengaran biasa, terutama kepada peminat siri filem Rocky dan Ivan Drago. Dalam usaha untuk meningkatkan prestasi atlet mereka, pasca Perang Dunia II era saintis Rusia mula menyelidik cara untuk meningkatkan kekuatan dan daya tahan tanpa apa-apa kesan sampingan yang tidak diingini yang datang dengan prestasi yang lain meningkatkan kaedah seperti steroid. Dengan ini dalam fikiran, mereka beralih kepada ion negatif penyelidikan dari dekad sebelum telah membayangkan banyak manfaat prestasi yang datang dengan pendedahan yang secukupnya kepada molekul ini.

Satu uji kaji membuahkan hasil yang mengagumkan, dan melibatkan 40 atlet Rusia yang diberitahu untuk mengangkat 3-5 kg ​​(kira-kira 6 hingga 12 paun) berat berterusan sehingga mereka tidak dapat lagi, pada kadar satu lif sesaat. Setelah selesai, para peserta telah berpecah kepada tiga kumpulan yang diberitahu untuk menunggu dan pulih. Satu kumpulan menerima sebarang layanan istimewa, satu lagi terdedah kepada jumlah yang sama ion positif dan negatif, dan kumpulan terakhir telah didedahkan kepada kuantiti yang banyak ion bercas negatif. Kumpulan terdedah pulih dengan ketara lebih cepat daripada semua kumpulan lain, manakala kumpulan yang tidak dirawat mengambil yang paling lama untuk pulih.

Tahun kemudian pada tahun 1978, dua penyelidik dari University of Surrey menjalankan ujian prestasi pada hampir 50 mata pelajaran dengan menggunakan teknologi yang sama. Seperti dengan Rusia di hadapan mereka, keputusan tegas mencadangkan bahawa ion negatif bertanggungjawab bagi peningkatan yang ketara dalam prestasi mata pelajaran dan keupayaan fizikal, manakala pengionan positif tidak menunjukkan kesan positif.

Sejak itu, banyak lagi kajian telah dilakukan di seluruh dunia, dan hasilnya adalah sama. Satu pasukan tertentu gimnas mengalami peningkatan sebanyak 50 peratus dalam daya tahan statik, manakala satu pasukan trek dan padang meningkat sebanyak hampir 200 peratus. Endurance, tempoh pemulihan dan juga tindak balas masa semua meningkat.

Kesemua kajian ini digunakan penjana ion dalam ujian; tetapi gelang ion yang menjana dipakai di pergelangan tangan anda boleh menjadi jauh lebih berkesan. Kajian menunjukkan bahawa 85% daripada ion-ion negatif yang diserap melalui kulit dan bukan melalui sistem pernafasan. Tetapi berapa ramai boleh gelang mungkin menghasilkan? Itu hanya itu, satu kajian baru-baru ini telah menunjukkan gelang ion negatif tertentu mengeluarkan lebih 3,000 setiap CC sesaat, yang lebih daripada ionizers udara terkemuka. Plus, gelang ini boleh dipakai pada setiap masa dan terdiri daripada bahan-bahan yang membawa manfaat tambahan mereka sendiri. Ambil titanium, misalnya. Banyak band ion yang paling popular termasuk sekurang-kurangnya beberapa titanium, kerana ia membantu menyakitkan, kawasan radang (pemandangan biasa di mana-mana atlet) dengan menarik oksigen. Ini oksigen ditambah akan melegakan kesakitan dan pada masa yang sama meningkatkan tenaga anda.

Bagaimana kita dapat mengatakan bahawa gelang ion negatif adalah:

Menghasilkan ion negatif
Mempunyai apa-apa kesan positif kepada tubuh manusia.
Soalan-soalan ini hanya boleh dijawab dengan ujian klinikal dan makmal!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar