Rabu, 04 November 2015

Cara Mengobati Sakit Dengan Perubatan Tradisional Cina

Cara Mengobati Sakit Dengan Perubatan Tradisional Cina

Perubatan Tradisional Cina (TCM) adalah satu cara kuno untuk merawat dan mencegah banyak penyakit yang melanda manusia. Semak ini kaedah Cina purba cuba dan benar untuk merawat kesakitan.

Akupunktur

Walaupun ramai yang masih baru dalam perubatan Cina takut jarum kecil dimasukkan semasa rawatan akupunktur boleh menyebabkan rasa sakit, yang benar adalah sebenarnya sebaliknya. Akupunktur mempunyai sifat-sifat analgesik yang kuat, ia sebenarnya boleh mengurangkan pelbagai jenis kesakitan. Melegakan sakit dari satu sesi akupunktur boleh bertahan sehingga dua minggu dan, bergantung kepada punca, ia adalah mungkin bahawa beberapa rawatan secara kekal boleh membetulkan masalah ini. Sakit biasa dirawat dengan akupunktur termasuk sciatica, migrain, dan artritis, antara yang lain.

Acupressure

Sama ada dibuat sebagai penawar diri atau oleh seorang profesional, akutekanan memberikan kelegaan kesakitan yang kuat tanpa kesan sampingan yang berpotensi yang pergi tangan-tangan dengan mengambil ubat penahan sakit secara kerap. Menurut perubatan Cina, terdapat titik pencetus di seluruh badan yang boleh dirangsang untuk membantu membersihkan saluran tenaga hidup kerana ia cuba untuk mengalir ceplosan. Apabila tenaga ini mendapat disekat, ia boleh membawa kepada pelbagai masalah dan gangguan, dan sering menyebabkan kesakitan sebagai gejala. Melepaskan tenaga ini terperangkap boleh menyebabkan bantuan segera. Acupressure boleh digunakan untuk pelbagai jenis kesakitan, tetapi adalah terutamanya berkesan untuk belakang dan sakit perut, dan sakit kepala.

Urut

Adakah anda pernah memberi respons kepada sakit bahu dengan mencapai tangan ke belakang dan mengurut kawasan yang terjejas? Jika ya, anda telah dimasukkan ke dalam kaedah ini melegakan kesakitan yang menjangkau banyak amalan-amalan kuno, termasuk TCM. Dalam perubatan Cina, terdapat dua bentuk urut: Tui na dan Zhi Ya. Kedua-dua ini menggabungkan teori-teori akutekanan serta menggunakan teknik urutan biasa yang merangkumi pelbagai budaya.

Pemulihan Herba

Jika anda ingin mengelakkan ubat penahan sakit Barat biasa, anda akan mendapati ada kekurangan pilihan yang ada dalam ubat herba Cina. Seorang pengamal TCM boleh menetapkan ubat yang sesuai bergantung kepada jenis kesakitan dan asal-usulnya. Ubat-ubatan herba yang biasa merawat sakit yang disebabkan oleh keradangan, kecederaan trauma, artritis, dan haid. Perlu diingat bahawa ini adalah ubat-ubatan, walaupun, jadi mereka boleh berinteraksi dengan ubat lain dan beberapa kesan sampingan yang mungkin berlaku.

Tai Chi

Satu bentuk senaman ringan, Tai Chi juga merupakan sebahagian daripada TCM yang biasa digunakan untuk melegakan kesakitan. Terbentang dan menimbulkan sering digunakan untuk mengurangkan sakit leher dan belakang. Sangat sesuai untuk warga tua, Tai Chi terkenal dengan keupayaan untuk meningkatkan kecergasan keseluruhan manakala merawat sakit yang berkaitan dengan penyakit yang berkaitan dengan usia seperti osteoartritis dan mengakibatkan kemerosotan samanya. Pastikan bahawa apabila anda pertama kali memulakan anda mempunyai pengajar yang terlatih memerhatikan anda, prestasi buruk kadang-kadang boleh meningkatkan kesakitan dan bukan menghapuskannya.

Perubatan Tradisional Cina menyediakan banyak cara yang sangat baik untuk mengurangkan, atau menghapuskan, pelbagai jenis kesakitan. Doktor pengurusan kesakitan boleh membantu anda untuk membuat rancangan yang paling sesuai untuk keperluan peribadi anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar