Rabu, 04 November 2015

Bagaimana Membuat Minyak telinga Sendiri Herbal anda

Bagaimana Membuat Minyak telinga Sendiri Herbal anda

Jangkitan telinga adalah buggers agak cepat marah dan pasti boleh menyebabkan banyak kesakitan. Sesuatu yang ramai orang tidak sedar adalah bahawa sehingga 70% daripada semua jangkitan telinga sebenarnya virus. Antibiotik berbuat apa-apa untuk jangkitan virus - mereka hanya memberi manfaat kepada kita apabila ia adalah jangkitan bakteria.

Pada bulan Mei 2003, Pediatrics menerbitkan satu artikel bertajuk "Rawatan Naturopathic untuk Telinga Sakit Kanak-kanak" * Cerpen:. Terdapat nikmat yang double-blind dalam klinik pesakit luar untuk membandingkan minyak herba yang mengandungi bawang putih, mullein, calendula, St . John Wort dan lavender dengan beberapa Vitamin E Minyak untuk penggunaan amoxicillin untuk jangkitan telinga. Peliknya, mereka mendapati bahawa minyak herba menunjukkan kadar peningkatan yang sama selepas 3 hari dan penambahbaikan yang lebih baik secara keseluruhan daripada amoxicillin itu! Bukan sahaja mereka bekerja besar, tetapi mereka adalah sangat murah dan mampu untuk dibuat di rumah!

Maklumat Umum
~ Bawang putih
~ Mullein
~ Calendula
~ Wort St John
~ Lavender
~ Vitamin E Minyak
~ Dingin ditekan Extra Virgin Olive Oil
~ Oven jar bukti (untuk proses pengekstrakan)
~ Kain hipoksia tipis
~ Silikon colander kecil (tidak perlu, tetapi membantu)
~ Jar dengan mencurahkan muncung
~ Amber botol kaca dengan penitis bahagian

Panaskan ketuhar anda kepada 200 darjah.

Dapatkan sebuah buli-bukti ketuhar (tidak perlu menjadi sangat besar seperti yang anda mungkin tidak perlu gelen barangan ini).

Letakkan bahagian yang sama bawang putih, mullein, calendula, St John Wort, dan lavender ke dalam balang.

Tuangkan cukup sejuk ditekan tambahan minyak zaitun dara ke dalam balang untuk menutup herba.

Kacau rata.

Meletakkan balang ke dalam ketuhar panas dan menghidupkan ketuhar OFF.

Kebenaran untuk duduk di dalam ketuhar selama 3 hingga 4 jam.

Keluarkan balang (anda mungkin mahu tuala atau sesuatu untuk merebut dengan hanya sekiranya ia terlalu panas untuk tangan anda).

Tutup balang dan biarkan pada suhu bilik selama 4 hingga 5 jam untuk menyelesaikan mengekstrak dan penyejukan.

Dapatkan jar anda (atau periuk kaca kecil) dengan muncung mencurahkan.

Meletakkan kain hipoksia tipis yang mencukupi ke dalam colander silikon anda (jika anda menggunakan satu) yang dapat merebut semuanya dan twist dan memerah kemudian.

Tuangkan ekstrak daripada balang ketuhar bukti ke dalam kain hipoksia tipis dibarisi colander silikon lebih balang dengan muncung tuangkan ketegangan herba kembali daripada minyak anda.

Sebaik sahaja anda telah dicurahkan semua cecair ke dalam kain hipoksia tipis, merebut ujung kain hipoksia tipis dan memerah mereka bersama-sama dan kemudian mula berputar bola bahagian bawah herba sekitar untuk mengetatkan segala-galanya. Apabila ia mengetatkan dan anda telah mengeluarkan penapis silikon keluar dari jalan anda, anda boleh memerah bola bahagian bawah herba dalam kain hipoksia tipis anda untuk keluar setiap bit terakhir minyak. Minyak yang menghisap air ke dalam herba ini akan menjadi yang paling kuat, jadi kami ingin mendapatkan seberapa banyak yang mungkin kembali daripada herba.

Tambah beberapa titik Vitamin E Minyak (berapa ramai jatuh jenis bergantung kepada berapa banyak anda membuat - tetapi saya akan berfikir 5 titik untuk botol ambar 1/2 auns perlu menjadi besar). Ini adalah pilihan, tetapi bermanfaat jika anda mempunyai.

Tuangkan minyak herba ke dalam balang kaca amber anda dan meletakkan di atas penitis. Itu sahaja!

Apabila anda pergi untuk menggunakan minyak yang anda mungkin mendapati ia jauh lebih bagus panas. Anda boleh memanaskannya dengan dibawa keluar bahagian penitis dan meletakkan botol ke dalam kuali mendidih air di atas dapur (seperti memanaskan botol bayi). Sebagai alternatif, jika anda mempunyai botol kecil (seperti 1/2 hingga 1 auns saiz) anda juga boleh meletakkan botol (dilindungi) di bawah ketiak anda dan tahan di sana selama beberapa minit sehingga ia panas.

Anda boleh menggunakan 5 titik (lebih atau kurang, bergantung kepada berapa banyak yang diperlukan untuk mengisi saluran telinga anda tanpa ia melimpah) 3 - 4 kali sehari.

NOTA: Anda mungkin mahu melabelkan ini dengan label air bukti dalam kes sebahagian daripada tumpahan minyak di atasnya semasa digunakan.

ALTERNATIF:

Pakar kanak-kanak kami mencadangkan campuran separuh tambahan minyak zaitun dara dan separuh hidrogen peroksida untuk membantu dengan pembentukan tahi telinga anak-anak kita. Anda memerlukan untuk perlahan-lahan campurkan setiap kali anda pergi untuk menggunakannya kerana kedua-dua cecair sentiasa bercerai, tetapi anda perlu mencampurkannya cukup lembut bahawa anda tidak menolak buih dalam hidrogen peroksida.
Satu lagi pilihan adalah tambahan minyak zaitun dara diselitkan dengan bawang putih. Anda hanya boleh memotong beberapa ulas bawang putih dan lepaskan mereka ke dalam minyak dan biarkan mereka duduk di dalam almari yang gelap untuk beberapa minggu - maka ketegangan keluar ketulan bawang putih. Bawang putih terkenal dengan ciri-ciri antibakteria, menjadikannya pilihan ini bermanfaat untuk jangkitan telinga jika anda tidak mempunyai akses kepada herba lain untuk dimasukkan ke dalam minyak.
PERHATIAN: JANGAN meletakkan apa-apa ke telinga anda jika anda mempunyai telinga drum berlubang melainkan jika ia adalah sesuatu penyedia jagaan kesihatan berlesen anda telah mengarahkan anda untuk meletakkan di sana.

Apakah remedi jangkitan telinga kegemaran anda? Berkongsi mereka di sini dan cuba kegemaran orang lain juga!

* Rujukan: Anda boleh membaca abstrak artikel Pediatrics di sini: http://pediatrics.aappublications.org/content/111/5/e574.abstract.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar