Rabu, 04 November 2015

Triphala - Ia Adakah Really Helpful?

Triphala - Ia Adakah Really Helpful?

Triphala merupakan gabungan tiga buah-buahan bahagian alam semula jadi melaksanakan upstaging lebih daripada 700 herba dalam perubatan Ayurveda. Mereka adalah Amla (Emblica Officinalis), Vibhitaki (Terminalia belerica) dan Haritaki (Terminalia chebula). Ada yang mengatakan bahawa ia menggalakkan baki tiga tenaga: Vata, pita, dan kapha. Berikut adalah mengapa manfaat amat besar untuk kesihatan, lalu turun dari purba sejarah moden.

Semua dalam satu

Triphala (atau tiga buah-buahan) adalah formula yang kaya dengan nutrien yang memenuhi keperluan diabaikan badan peremajaan terutamanya dalam sistem penghadaman. Ia terbukti untuk meningkatkan fungsi pencernaan dan meningkatkan penyerapan nutrien, toning sehingga kesihatan usus anda. Kajian telah menunjukkan bahawa ia mempunyai julap yang baik dan harta peneutralan asid dan sangat baik dalam meningkatkan selera makan seseorang. Asid askorbik dijumpai di dalam tiga komponennya menghasilkan kesan yang sangat baik dalam pembentukan kolagen yang membantu mempercepatkan proses penyembuhan semula jadi dan pembekuan darah.

Triphala memberikan anda hati yang baik dan fungsi hati, mengekalkan penglihatan yang baik dan menguatkan sistem imun. Ia boleh bekerja sebagai agen anti-kanser. Ia telah menunjukkan dengan ketara hasil positif dalam satu kajian yang melibatkan memperlahankan pertumbuhan tumor kanser pankreas diimplan pada tikus. Antioksidan dan sifat-sifat detoksifikasi menjadikan ia satu regimen yang sangat baik untuk mencapai keseimbangan dalaman dan keharmonian.

Apabila ragu-ragu, Gunakan Triphala

Keajaiban perubatan Triphala telah merebak secara meluas di barat dari negeri asli India.

Pengamal perubatan menyarankan itu diambil secara tetap untuk manfaat maksimum terus kepada badan. Semasa krisis sembelit, ia adalah bantuan pembersihan mempercayai. Ia melembutkan bahan tahi membolehkan toksin yang menyebabkan penyakit yang akan mengalir keluar. Penggunaan berpanjangan adalah selamat dan tidak menyebabkan pergantungan.

Hanya tambah setengah sudu teh serbuk Triphala ke dalam secawan air panas, kacau rata dan tidak mau menjadi tidak lebih seperti secawan teh Triphala pada waktu pagi dan sebelum tidur untuk mengurangkan jalan anda ke arah peremajaan sel dan gaya hidup sihat. Anda boleh meningkatkan dos kepada setengah lebih beransur-ansur apabila diterima dan jika anda berfikir badan anda tersumbat dengan banyak toksin berbanding sebelum ini.

Kaedah lain untuk menelan herba ini adalah kapsul. Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil dua kapsul (500 mg / cap) selama sehari pada waktu pagi untuk bertindak sebagai pengukuhan tonik, dan sebelum tidur untuk membantu dalam detoksifikasi. Bentuk serbuk tidak boleh melebihi 3-5 mg setiap hari, dan kapsul tidak lebih daripada 5-6 kapsul setiap hari, dengan tahap terapeutik antara 0.5 mg kepada 10 mg.

Kesan-kesan sampingan Triphala termasuk sakit kepala, loya, perut-perut dan cirit-birit. Ia membantu jika anda mengambil kapsul dengan makanan dan campuran jus atau madu dengan teh Triphala untuk mengelakkan sakit perut. Mengambil kuantiti yang besar akan mempengaruhi anda untuk cirit-birit dan akhirnya mungkin membawa kepada dehidrasi. Ibu-ibu mengandung dinasihatkan untuk tidak mengambil campuran ini kerana tindakan julap yang boleh mendak buruh. Mengetahui apa yang tubuh anda memerlukan dan mengambil berhati-hati terhadap kredibiliti produk dan syarikat adalah satu peringatan umum kepada semua pembeli dan pengguna yang merancang untuk menjalani kehidupan dengan cara yang organik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar