Rabu, 04 November 2015

Berkesan Pemulihan Herba untuk Kebimbangan

Berkesan Pemulihan Herba untuk Kebimbangan

Otak kita adalah pelindung badan kita. Dalam keadaan yang teruk, ia menyediakan badan kita untuk melawan atau penerbangan. Tindak balas ini membawa kepada kebimbangan. Dalam keadaan ini, peningkatan kadar jantung, meningkatkan pernafasan dan murid-murid membesar kerana adrenalin dalam badan kita.

Pada masa dahulu, kebimbangan pernah menjadi biasa kerana memburu tetapi pada masa kini ia berlaku kebanyakannya disebabkan oleh tekanan, ketegangan atau penyakit yang berbeza. Serangan kebimbangan - untuk masa yang singkat - adalah membantu tetapi kebimbangan berpanjangan menghasilkan kesan kerosakan kepada badan.

Banyak ubat-ubatan farmaseutikal boleh didapati di pasaran untuk merawat keresahan tetapi mereka semua mempunyai beberapa kesan sampingan yang diketahui. Alam ini penuh dengan tumbuh-tumbuhan yang boleh membantu untuk menenangkan badan tanpa menghasilkan kesan buruk. Sesetengah tumbuhan berguna diberikan di sini.

Chamomile
Chamomile adalah salah satu komponen yang sempurna untuk merawat keresahan. Setiap kali anda rasa cemas, minum teh. Ia mengandungi apigenin, sebatian yang mengikat kepada reseptor otak dan menghasilkan kesan menenangkan. Ia adalah berkesan terhadap kebimbangan yang sederhana. Ia juga terdapat dalam bentuk makanan tambahan di pasaran. Di Pusat Perubatan Universiti Pennsylvania, Philadelphia, penyelidikan mendapati bahawa gejala kebimbangan boleh dikurangkan dengan bantuan chamomile.

Teh hijau
Teh hijau adalah teh ajaib dengan manfaat perubatan yang luas. Ia juga mempunyai keberkesanannya dalam mengurangkan gejala kebimbangan. Teh hijau mempunyai L-theanine, komponen yang mengawal kadar jantung dan tekanan darah dan mengurangkan keresahan. Minum teh hijau semasa keadaan cemas boleh memberikan kesan yang menenangkan.

Hop
Hop juga sangat berkesan dalam menenangkan minda dan badan yang menenangkan. Ia menghasilkan kesan sedatif. Minyak yang tidak menentu adalah sebatian yang diperlukan untuk mengurangkan keresahan. Ia hadir dalam cabutan atau berwarna hop. Ia adalah sangat pahit; teh yang dibuat hanya dengan menambah chamomile atau pudina.

Lemon Balm
Lemon balsem telah digunakan untuk merawat keresahan sejak Zaman Pertengahan. Ia menghasilkan kesan menenangkan dengan mengurangkan tekanan dan menggalakkan tidur. Kajian menunjukkan bahawa ia melegakan minda dan badan. Walau bagaimanapun, mengambil terlalu banyak lemon balm telah dilaporkan untuk menghasilkan kesan buruk. Sebaliknya membuat anda tenang, ia boleh membuat anda lebih cemas. Jadi hanya mengambil dos yang disyorkan jika anda memilih lemon balsem sebagai terapi kebimbangan anda.

Passionflower
Bunga keghairahan adalah sedatif. Ia digunakan untuk merawat keresahan saraf. Ia boleh mengurangkan gejala kebimbangan. Ia mengandungi bahan kimia seperti alkaloid dan steroid; mereka mengikat kepada reseptor otak yang berbeza dan fikiran tenang dan badan.

Wort St John
Kebimbangan dan serotonin peringkat yang berkaitan. Pengurangan serotonin boleh membawa kepada kebimbangan. Ia dianggap bahawa St John Wort positif boleh mempengaruhi tahap serotonin. Ia mengandungi hyperforin dan hypericin; sebatian ini dikenali untuk menghasilkan kesan menenangkan. Mereka hadir dalam daun dan kelopak Wort St John.

Valerian
Valerian adalah herba sedatif. Ia boleh melegakan badan dan minda. Asid Valerenic dan valeranon dua komponen aktif herba ini; kerana mereka herba ini berkesan. Ia mempunyai bau yang sangat tidak menyenangkan yang adalah mengapa orang lebih suka untuk mengambil ia dalam bentuk kapsul atau berwarna. Ia biasanya digunakan dengan chamomile, hop dan lemon balm untuk meningkatkan kecekapan.

Keputusan Akhir:
Kebimbangan boleh dirawat dengan herba tetapi anda juga boleh mengamalkan supaya bertenang tanpa mengambil apa-apa herba atau ubat. Cuba untuk mendapatkan kawalan ke atas diri sendiri. Ia adalah disyorkan bahawa sebelum mengambil sebarang herba ini, rujuk kepada doktor anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar