Rabu, 04 November 2015

FAQ Chiropractic Dengan Dr Casey Hallin

FAQ Chiropractic Dengan Dr Casey Hallin

APAKAH CHIROPRACTIC MERAWAT?

Walaupun sesetengah percaya bahawa penjagaan kiropraktik adalah bertujuan untuk melegakan sahaja leher dan sakit belakang, ia mempunyai banyak faedah lain. Pelbagai masalah kesihatan yang berpunca dari ketidakseimbangan tulang belakang dan disfungsi sistem sendi dan saraf tunjang. Kehidupan sehari-hari, tekanan dan kecederaan lama boleh menyebabkan tulang kehilangan kedudukan sebenar mereka atau gerakan. Disfungsi boleh mengganggu sistem saraf, menyebabkan kesakitan dan saraf gangguan di seluruh badan. Dengan mengembalikan keseimbangan tulang belakang, rawatan kiropraktik membantu badan dalam penyembuhan sendiri. Jika anda mempunyai sebarang soalan mengenai apa yang kiropraktik boleh lakukan untuk anda sila tidak teragak-agak untuk bertanya.

ADAKAH BAD JIKA POPS BADAN SAYA DAN retak PADA PELARASAN INI?

The "pop" bunyi yang berlaku semasa pelarasan adalah dari satu proses semula jadi yang dikenali sebagai peronggaan. Berikut adalah satu pengajaran sains: dengan peningkatan dalam jumlah datang penurunan dalam tekanan. Semasa pelarasan, kapsul tisu di sekeliling sendi yang diregangkan, meningkatkan jumlahnya. Jadi sebagai tekanan daripada titisan cecair sinovial, gas larut dalam cecair menjadi kurang larut, membentuk buih melalui proses yang dipanggil peronggaan. Apabila bersama diregangkan cukup jauh, tekanan di dalam kapsul jatuh begitu rendah sehingga buih ini pecah, menghasilkan "pop" bunyi.

JANGAN PELARASAN HURT?

Pelarasan biasanya bebas kesakitan. Mereka kadang-kadang boleh menjadi tidak selesa bergantung kepada berapa banyak keradangan dan ketegangan berada dalam kawasan yang terjejas. Sesetengah pesakit akan sedar kelembutan yang sederhana selama 12 -24 jam selepas pelarasan pertama mereka yang benar-benar biasa. Kelembutan ini boleh lega dengan ais dan bukan Yahudi regangan. Pesakit lain mengalami kelegaan segera dari tanda-tanda mereka.

PERLU SAYA CRACK SAYA SENDIRI belakang, leher, jari, ATAU WRIST?

Anda boleh, tetapi saya akan menasihati terhadapnya. Retak belakang anda sendiri merasa baik, tetapi apa yang anda sebenarnya lakukan adalah menyesuaikan bidang hyper-mobiliti. Ahli tulang mencari tahap tertentu tulang belakang yang "tetap" dan menyesuaikan hanya mereka peringkat. Dengan melaraskan ke dalam segmen mudah alih hyper anda boleh menghulurkan ligamen tulang belakang yang menyebabkan lebih kerosakan. Tidak setiap sendi di tulang belakang perlu diselaraskan; hanya mereka segmen yang sejajar. Kiropraktor adalah satu-satunya Doktor berlesen terlatih dan berkelayakan untuk merawat mati tulang belakang.

ANDA BOLEH ADJUST SENDI LAIN BADAN SELAIN tulang belakang?

Sudah tentu! Sama seperti tulang belakang anda, semua sendi badan boleh menjadi "tetap" atau tidak sejajar. Apabila ini berlaku anda mempunyai kerugian yang sama gerakan yang boleh menyebabkan keradangan, mengurangkan bekalan darah, dan penurunan fungsi otot. Kebanyakan ahli tulang gembira akan memeriksa dan merawat fixations semua sendi.

Dr. Casey Hallin adalah chiropractor di Eagan Minnesota. Dr. Casey menamatkan pengajian pada bulan April, 2005 daripada Barat Laut Sains Kesihatan Universiti.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar