Rabu, 04 November 2015

Urut Terapi sebagai penawar semula jadi

Urut Terapi sebagai penawar semula jadi

Bergantung kepada badan untuk memulihkan diri sendiri melalui manipulasi lembut adalah satu teknik yang berabad-abad lamanya. Nenek moyang kita memahami bahawa untuk badan menjadi sihat, minda dan semangat yang terpaksa mengikuti. Tumpuan kepada kesihatan keseluruhan badan berterusan hingga ke hari ini yang mengapa terapi urut adalah satu rawatan popular.

Digunakan sebagai sebahagian daripada rawatan osteopathic, terapi urut mempunyai banyak untuk menawarkan pesakit. Ia boleh melegakan senarai panjang penyakit, sebahagian besar daripada mereka terdiri daripada otot-otot tegang dan terseliuh. Tetapi urutan adalah lebih daripada hanya memanipulasi sistem otot: Pelepasan ia membawa adalah baik untuk minda terutama bagi mereka yang mengalami tekanan mental. Semak senarai ini daripada apa kuasa sentuhan boleh lakukan.

Sakit belakang

Sakit belakang telah menjadi salah satu sebab-sebab utama orang skip kerja. Bertungkus-lumus dengan komputer sepanjang hari meletakkan jumlah yang luar biasa tekanan pada leher, bahu dan belakang yang lebih rendah khususnya. Ia juga melemahkan otot sebagai jam tidak aktif berbuat apa-apa untuk kekuatan. Hasilnya bukan sahaja sakit yang lebih teruk tanpa rawatan atau bersenam tetapi berat badan, satu lagi masalah yang dihadapi begitu banyak.

Terapi urut boleh meningkatkan peredaran darah dan membatalkan otot diikat. Dengan rawatan biasa, senaman dan pemakanan yang betul, perlu duduk di hadapan komputer tanpa masalah adalah mungkin.

Gerakan terhad

Kecederaan dan penyakit yang lepas atau semasa boleh mengehadkan pergerakan dan ini boleh menimbulkan masalah besar dalam keadaan gaya hidup. Bersama-sama dengan senaman regangan, terapi urut boleh membuat sendi dan tendon lebih fleksibel dan melonggarkan otot. Oleh kerana ia meningkatkan peredaran darah, pelbagai gerakan dilanjutkan dan postur bertambah baik.

Kemurungan dan keresahan

Keadaan mental seperti kemurungan dan kebimbangan boleh diperbaiki dengan terapi urut. Suasana santai dan tenang dan manipulasi lembut mengurangkan tahap kortisol, hormon steroid yang menekan sistem kekebalan tubuh dan meningkatkan gula darah dan tekanan darah. Urutan juga meningkatkan pengeluaran serotonin dan dopamine, kedua neurotransmitter.

Gangguan pencernaan

Keadaan pencernaan boleh berterusan jika tidak dijaga. Walaupun over-the-kaunter ubat-ubatan membantu, mereka hanya merawat gejala dan bukan penyebabnya. Apa urut terapi boleh lakukan ialah meningkatkan perkumuhan air untuk membuang sisa dan toksin. Kekejangan dan kekejangan juga lega dan organ-organ dirangsang melalui peredaran darah bertambah baik.

Jenis-jenis rawatan osteopathic

Osteopaths menggunakan pelbagai teknik untuk mengurangkan rasa sakit dan tidak selesa. Osteopati tengkorak adalah salah satu yang menggunakan sentuhan untuk melepaskan tekanan dari kepala dan badan. Ia adalah satu rawatan yang lembut yang mengukur irama dan tekanan fizikal dan emosi tahap yang mengubah irama ini. Mengesetnya kepada kira-kira adalah matlamat utama.

Mobilisasi Visceral adalah satu lagi teknik yang bertujuan untuk melegakan tekanan pada organ-organ dalaman. Ia juga terdiri daripada mengurut kawasan yang mengandungi usus, hati dan buah pinggang. Osteopaths juga akan memberi tumpuan kepada kawasan-kawasan badan yang lain kerana mereka tidak menumpukan perhatian hanya pada tempat masalah tetapi kesejahteraan keseluruhan sistem.

Otot teknik tenaga, juga merupakan satu lagi rawatan osteopathic, bertujuan untuk melonggarkan otot ketat yang boleh menjejaskan peredaran darah dan pelbagai had gerakan. Melalui manipulasi lembut, knot dan otot tegang dilonggarkan supaya sendi dan tendon boleh berfungsi secara bebas.

Pembetulan Osteoarticular bertujuan untuk meningkatkan pelbagai gerakan oleh penyusunan semula sendi bagi membolehkan mereka menanggung berat badan dan meningkatkan gerakan.

Semua teknik-teknik menggunakan terapi urut untuk mencapai kesejahteraan badan yang lengkap menggunakan ubat semula jadi. Apabila digabungkan dengan senaman yang disyorkan dan rawatan yang berpanjangan, mereka bekerja dan juga over-the-kaunter ubat yang hanya merawat gejala.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar