Rabu, 04 November 2015

Sambungan Earth

Sambungan Earth

Pengetahuan kontemporari bentuk fizikal manusia, dunia ini dan alam semesta masih di peringkat awal itu ini. Masyarakat moden telah berkembang gaya hidup yang diceraikan dari alam semula jadi. Kami telah berjaya terlindung diri kita dari sambungan duniawi kami melalui penggunaan kasut getah soled dan sebagainya, mewujudkan halangan kekal antara kami dan permukaan bumi. Grounding telah menjadi aktiviti nenek moyang sejak beribu-ribu tahun. Malah, sehingga ke hari ini Indigenous populasi memahami manfaat berjalan berkaki ayam dan hubungan tanah langsung.

Badan kita, selepas semua, adalah terdiri daripada lebih 70% air menjadikannya konduktor yang besar. Malah kita adalah organisma hidup bio-elektrik! Pada 1980-an Becker dan Selden menjalankan satu siri eksperimen yang menyebabkan mereka berbuka buku tanah Badan Electric. Pengajian mereka menyiasat kebolehan pemulihan semula jadi spesies amfibia dan kesan arus elektrik pada manusia. Antara eksperimen mereka banyak, penemuan mereka menunjukkan bahawa semasa negatif merangsang pertumbuhan tulang manusia sementara positif semasa menghalang ia. Menariknya, mereka juga mendapati bahawa semasa yang positif cenderung untuk meningkatkan bakteria dalam laman dijangkiti. Adakah kita telah dipupuk satu persekitaran dalaman elektron positif? Sesungguhnya, trend semasa menunjukkan bahawa pemotongan kami dari alam semula jadi telah mewujudkan masyarakat materialistik pada kos emosi dan fizikal kesejahteraan kami. Manusia moden seolah-olah dikunci dalam keadaan mundur meringankan mental, emosi dan fizikal, sentiasa mencari bahawa sihir tongkat untuk menyampaikan kesan penyembuhan.

Memahami mekanisme biologi dan interaksi alam sekitar mereka, lebih mendalam, akan menjelaskan hubungan intrinsik antara minda-badan dan alam sekitar. Badan adalah matriks yang saling elektro-bahan kimia yang membolehkan tindak balas pergerakan molekul dalam dan di luar sel melalui membran. Ketidakseimbangan boleh memberi kesan buruk kepada fungsi sel. Sesungguhnya, ini boleh disebabkan oleh perengsa alam sekitar menyebabkan kerosakan kepada sel-sel. Yang berikutnya lebih rangsangan sistem imun mewujudkan lata kesan menyebabkan pembentukan radikal bebas. Radikal bebas bercas positif merompak molekul lain elektron bebas mereka untuk menjadi stabil - ini adalah apa yang dipanggil keradangan. Walau bagaimanapun, suis radang ini tidak direka bentuk untuk secara kekal aktif sekali gus mewujudkan kerosakan kepada tisu kita - paling jelas dalam masyarakat kronik radang kita hari ini.

Kemajuan teknologi manusia moden 'telah datang pada kos yang; usaha-usaha kami telah mencipta satu sup baru buatan manusia medan elektromagnet. Ini telah diketahui mengganggu pembezaan sel dalam perkembangan embrio, mengurangkan pertumbuhan pada tikus, meningkatkan enzim hati, deposit hati berlemak dan pengeluaran platelet. Ober, Sinatra dan Zucker mencadangkan, pengumpulan elektrik statik dan elektron positif dalam badan menyebabkan gangguan tidur akibat menurun pengeluaran melatonin dan keradangan meningkat. Ini disokong oleh Gahly dan Teplitz yang mendedahkan peserta kepada elektron negatif Bumi melalui pad tilam konduktif dan mendapati tahap kortisol (hormon tekanan) dinormalkan menyebabkan mengurangkan tekanan, sakit-sakit badan dan menghasilkan tidur yang lebih baik. . Chevalier et al, juga mendapati bahawa merah pengumpulan sel darah, tersebar luas di penghidap penyakit jantung, telah dikurangkan dengan menggunakan patch kaki konduktif; manakala Sokal et al., mendapati tahap gula dalam darah yang berkurangan dalam pesakit kencing manis apabila menggunakan teknik-teknik asas.

Oleh itu, adalah jelas pemisahan kita dari ekosistem bumi telah mewujudkan keadaan tidak harmoni dalaman, jelas pada tahap bio-elektrik yang. Ini diburukkan lagi oleh Meal berterusan serangan alam sekitar dengan sedikit kajian jangka panjang mengenai kesan sistemik. Albert Einstein layak ini dalam pernyataan "Lihat jauh ke dalam alam, dan kemudian anda akan memahami segala-galanya yang lebih baik." Metafora sambungan pusat kami untuk Ibu Bumi telah terlalu awal terputus.

Adakah kita telah terlindung diri kita dari sifat kita yang sebenar?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar