Rabu, 04 November 2015

Ketahui Kehamilan dan Penjagaan Chiropractic

Ketahui Kehamilan dan Penjagaan Chiropractic

Kehamilan boleh menjadi salah satu perkara yang paling menakjubkan seorang wanita boleh mengalami, dan juga salah satu yang paling memberi tekanan kepada badan. Beban membawa kehidupan baru ke dalam dunia yang boleh menyebabkan beberapa sakit, sakit dan ketidakselesaan yang banyak mempertimbangkan hanya sebahagian daripada kehamilan. Walau bagaimanapun, mereka tidak perlu. Beberapa ibu-ibu mengandung yang mencari cara untuk melegakan kesakitan yang berkaitan dengan kehamilan dan ramai yang beralih kepada perubatan kiropraktik untuk bantuan. Walaupun ada yang mungkin mempersoalkan bagaimana selamat rawatan kiropraktik adalah untuk ibu-ibu mengandung, majoriti kehamilan dan kelahiran pakar bersetuju bahawa penjagaan kiropraktik semasa hamil bukan sahaja selamat, tetapi ia juga membolehkan kehamilan kurang bermasalah, di samping mengurangkan kesakitan dan masalah semasa proses kelahiran.

Sebagai bayi tumbuh di dalam ibu, badan ibu perlu berkembang dan juga untuk memberi ruang untuk janin. Pertumbuhan pesat ini boleh mewujudkan tekanan di belakang, terutamanya tulang belakang dan pelvis, bersama-sama dengan otot, tendon dan ligamen. Pada masa yang sama badan ibu mengandung itu sedang bersedia sendiri untuk melahirkan anak. Hormon mengepam melalui menyebabkan badan sendi ibu dalam pelvis untuk melonggarkan supaya anak dalam kandungan boleh lulus. Akibatnya tekanan pada sendi, otot, tendon dan ligamen boleh menyebabkan terkehel sebahagian daripada tulang, yang dikenali sebagai subluxation, yang boleh memampatkan saraf menyebabkan rasa tidak selesa, sakit, pergerakan walaupun dikurangkan dan pelbagai gerakan, sakit dan disfungsi. Ini subluxations boleh menyebabkan beberapa gejala termasuk sakit kepala, pening, sakit leher, sakit pinggang, dan loya - untuk menamakan beberapa. Dalam banyak kes, seorang ibu mungkin telah daripada penjajaran sebelum hamil dengan hanya aduan kecil, tetapi apabila dari tekanan kehamilan mula mengambil tol mereka pada badan ibu rasa tidak selesa dengan cepat boleh meningkat.

Pada lewat tahun 1970-an Dr. Larry Webster, pengasas International Chiropractic Association Pediatrik, mengembangkan suatu kaedah penjagaan kiropraktik untuk wanita hamil untuk mengurangkan sakit dan kesakitan berkaitan dengan kehamilan. Dr Webster bukan sahaja mendapati bahawa pelarasan kiropraktik semasa hamil membantu mengurangkan kesakitan ibu-ibu mengandung dan rasa tidak selesa, tetapi dalam kes-kes di mana bayi itu pada kedudukan songsang, melintang dan serong kaedah beliau mampu untuk mendapatkan bayi untuk mengubah semula dirinya untuk persembahan biasa 92% pada masa itu. Di samping itu, kajian telah mendapati bahawa pelarasan kiropraktik biasa semasa hamil boleh meningkatkan buruh dengan mengurangkan jumlah ubat sakit seorang ibu memerlukan semasa melahirkan anak, di samping mengurangkan masa bekerja sebanyak 39%.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar