Rabu, 04 November 2015

Top 5 Produk Herba Untuk Tenaga

Top 5 Produk Herba Untuk Tenaga

Gambaran Keseluruhan

Memberi cadangan mengenai produk herba sentiasa sukar pada ahli farmasi. Kami mendapat digerudi dalam kepala kita pada awal sekolah kepentingan perubatan berasaskan bukti. Perubatan berasaskan bukti, hanya meletakkan, adalah mendasarkan cadangan perubatan dan garis panduan mengenai hasil penyelidikan yang berkualiti tinggi dan ujian klinikal. Masalah dengan ini dalam hal ubat-ubatan herba, adalah bahawa terdapat hanya tidak semua yang banyak bukti yang berkualiti tinggi untuk pergi. Ini bukan untuk mengatakan bahawa ubat-ubatan herba tidak mempunyai kesan yang penting! Agak berlawanan sebenarnya. Beribu-ribu produk ubat di pasaran adalah, ataupun diperoleh daripada sumber semula jadi. Jika sesiapa yang pernah memberitahu anda "ubat-ubatan herba tidak berkesan!" anda mungkin mahu untuk membiarkan mereka tahu bahawa hampir semua ubat tahan sakit yang paling kuat kami yang atau telah diperolehi daripada tumbuhan popi, bahawa salah satu ubat antiarrhythmic paling kuat dalam sejarah negara kita adalah dari kilang Foxglove dan salah satu ubat yang paling digunakan di dunia , kafein, didapati secara semula jadi dalam beratus-ratus tumbuhan. Masalahnya bagaimanapun pergantungan kepada bukti berdasarkan medicine.We boleh menulis muka surat kepada laman mengapa ubat-ubat herba tidak dikaji dengan baik dan mengapa mereka biasanya tidak mempunyai cukup bukti untuk mengesyorkan. Hanya mengambil perkataan kami untuk itu yang anda akan sukar untuk kita mempunyai doktor anda atau ahli farmasi mengesyorkan ubat herba. Setelah berkata semua itu, terdapat beberapa ubat-ubatan herba yang DO mempunyai bukti yang baik untuk mempromosikan tenaga dalam individu. Tenaga adalah satu istilah yang luas jadi kita akan memberi tumpuan kepada ubat-ubatan herba yang mempunyai kajian positif dalam hal meningkatkan kedua-dua kognisi mental / fokus dan meningkatkan prestasi fizikal. Kami akan berjalan ke bawah apa yang kita percaya adalah bahagian 5 ubat-ubatan herba dengan bukti yang positif untuk menggalakkan kedua-dua mental dan fizikal "tenaga". * Nota -Kami hanya akan pergi ke hadapan dan skip makanan tambahan kafein / B vitamin tambahan (5 jam tenaga, minuman tenaga dan lain-lain) kerana kita semua mengetahui produk-produk ini dan kebanyakan pembaca kami telah mungkin sudah cuba mereka. Sebelum kita bermula, perkataan cepat pada kafein. Terdapat banyak produk herba dan tenaga yang tidak boleh menyenaraikan kafein sebagai bahan dengan sendirinya tetapi ia adalah penting untuk mengetahui bahawa banyak bahan-bahan herba mempunyai kafein di dalamnya! Yang paling biasa ialah:

· Guarana

· Kola Nut

· Teh hijau

· Yerba Mate

Semua ini mengandungi kafein! Itulah sebabnya kenapa mereka begitu biasa dalam minuman tenaga dan produk menggalakkan peningkatan tenaga. Senarai kami TIDAK akan menyertakan tetapi tahu bahawa mereka sudah tentu memberi tenaga kerana kandungan kafein. Tanpa berlengah-lengah lagi, ke senarai!

Bacopa (Bacopa monnieri

Bacopa monnieri merupakan herba yang tumbuh kawasan yang mempunyai banyak moisuture seperti dataran paya dan di lokasi sebenar air segar. Ia telah digunakan selama beratus-ratus tahun di India dan Austrailia dan ia penggunaan telah merebak ke semua kawasan di dunia. Secara tradisinya, ia telah digunakan untuk pelbagai tanda-tanda tetapi ia menggunakan paling banyak dikaji adalah untuk kognisi mental dan kewaspadaan. Terdapat beberapa kajian yang telah menemui bukti bahawa Bacopa meningkatkan kognisi mental dan oleh itu membuat senarai kami herba. Secara khusus, didapati dalam satu kajian yang Bacopa meningkatkan kelajuan pemprosesan maklumat visual, pembelajaran dan ingatan Kadar pengekalan. Ujian lain tidak sama menunjukkan bahawa Bacopa mempunyai kesan positif yang besar ke atas pengekalan maklumat baru. Oleh itu, sambil tidak ada banyak bukti zahir ada mengenai peningkatan tenaga secara keseluruhan, ia sudah tentu mempunyai beberapa bukti positif dari segi kognisi mental dan kejelasan.

Ginseng (Panax Ginseng)

Ginseng adalah istilah botani luas yang dimiliki oleh beberapa spesies yang berbeza. Apabila anda melihat produk yang mengandungi hanya ginseng perkataan ia kemungkinan besar merujuk kepada genus mengenali Panax. Ini tidak boleh confussed dengan herba yang juga berada dalam senarai kami dikenali sebagai ginseng Siberia. Walaupun mereka berkongsi nama ginseng yang sama, ia adalah dari keluarga botani yang sama sekali lain dan berbeza dalam kedua-dua itu sifat-sifat kimia dan ia adalah sifat farmakologis. The Panax ginseng adalah akar yang telah digunakan untuk beribu-ribu tahun dan telah sangat bernilai dalam perubatan Cina. Ginseng, tidak seperti herba, sebenarnya mempunyai beberapa kajian yang agak baik di belakangnya dan terdapat penemuan positif untuk peningkatan sistem imun, peningkatan dalam prestasi mental dan tenaga keseluruhan. Pada dos sekitar 200-400mg sehari diambil sehingga 12 minggu pada satu masa, ia telah ditunjukkan dalam beberapa kajian untuk meningkatkan perhatian, ketepatan dan kepantasan memori / maklumat ingatan, prestasi psikomotor dan prestasi kognitif keseluruhan rakyat.

Eleuthero (Siberian Ginseng)

Eleuthero, juga dikenali sebagai Ginseng Siberia, adalah dalam kelas yang jelas berbeza daripada Panax Ginseng. Siberian Ginseng selalunya dirujuk sebagai eleuthero sementara Panan Ginseng biasanya dirujuk sebagai hanya "ginseng". Eleuthero adalah berkayu renek kecil dan semasa ia tidak benar-benar berkaitan dengan ginseng tulen, ia dinamakan Siberian Ginseng kerana ia adalah ciri-ciri yang sama. Eleuthero secara tradisinya telah digunakan untuk peningkatan memori dan untuk meningkatkan latihan daya tahan. Walaupun terdapat hasil yang pelbagai dalam kajian mengenai kenaikan tenaga keseluruhan, terdapat banyak yang telah menunjukkan eleuthero yang mengurangkan kedua-dua tahap dan tempoh keletihan pada pesakit semasa latihan fizikal. Nampaknya ia adalah yang paling berkesan apabila digunakan untuk mereka yang keletihan berpanjangan lakukan untuk senaman yang berlebihan dan tekanan jangka panjang. Secara khusus ternyata kepada meningkatkan keupayaan badan untuk menggunakan oksigen dan mengurangkan jumlah asid laktik (yang menyebabkan perasaan di dalam otot membakar) semasa bersenam. Ia biasanya dikenali sebagai "herba ketahanan."

Astragalus (Astragalus Membranaceus)

Astragulus telah ditanam dan digunakan selama berabad-abad dalam perubatan tradisional cina. Walaupun ia kerap digunakan diketahui ialah untuk merangsang sistem imun, kajian telah menunjukkan bahawa herba ini boleh mengurangkan keletihan pada individu dan juga peningkatan ambang anaerobik mereka (anaerobik pada dasarnya bermaksud "tanpa oksigen". Senaman anaerobik termasuk penggunaan yang pesat tenaga seperti mengangkat berat atau berlari). Selain prestasi sukan, astragalus juga boleh meningkatkan fungsi mental juga. Malah, baru-baru astragalus telah dinaikkan pangkat sebagai herba hidup memanjangkan walaupun tidak ada kajian untuk membuktikan ini. Seperti yang dinyatakan sebelum ini, astragalus adalah yang paling sering dikaitkan dengan itu kesan yang baik ke atas sistem imun kerana ia boleh meningkatkan kedua-dua bilangan dan keberkesanan penyakit melawan sel-sel tertentu. Astragalus umumnya dianggap selamat untuk digunakan dan merupakan salah satu herba yang paling biasa digunakan untuk memberi tenaga dan mengurangkan keletihan.

Ashwagandha (Withania somnifera)

Ashwagandha adalah pokok renek kecil dengan bau yang tidak dapat dilupakan. Nama Ashwagandha sebenarnya bermaksud "bau kuda", yang sudah tentu tidak bunyi terlalu menarik. Ia adalah kesan bagaimanapun telah ditunjukkan untuk membantu badan kita menahan tekanan kedua-dua fisiologi dan psikologi serta memulihkan dan meningkatkan tahap tenaga. Beberapa kajian telah menyokong penggunaan itu ini dan menunjukkan keupayaan ashwagandha bukan sahaja untuk menggalakkan peningkatan kognisi mental dan ketahanan fizikal, tetapi juga untuk meningkatkan keupayaan sistem imun kita. Untuk ketahanan fizikal, lebih daripada satu kajian mempunyai dapatan menunjukkan peningkatan yang ketara dalam kedua-dua daya tahan kardiovaskular dan pernafasan. Lebih lagi, ia kelihatan bahawa Ashwagandha mungkin antioksidan yang kuat dan boleh melawan radikal bebas untuk mengurangkan tanda-tanda penuaan walaupun ini tidak telah terbukti dalam kajian.

Tidak ada ia! 5 ubat-ubat herba yang mempunyai bukti yang menyokong penggunaannya untuk peningkatan tahap tenaga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar