Rabu, 04 November 2015

Sciatica berkesan Saraf Rawatan

Sciatica berkesan Saraf Rawatan

Pertama, saya ingin memberikan anda gejala sciatica. Dengan cara ini anda akan dapat mengetahui jika anda mempunyai ia. Kemudian, saya akan mengikuti dengan apa yang kebanyakan orang lakukan untuk rawatan. Akhir sekali, saya akan memberikan anda satu rawatan tambahan yang orang lain lakukan - yang telah menjadi rawatan yang paling berkesan dan selamat untuk mengambil.

Sciatica berlaku apabila terdapat kerengsaan pada saraf sciatica apabila terdapat kemerosotan cakera lumbar lebih rendah. Apabila cakera dipakai, tulang tulang belakang mencubit saraf. Apabila vertebra keluar dari penjajaran lubang di mana saraf wujud mendapat mencubit.

Dalam maximus gluteus (punggung) terdapat otot yang dikenali sebagai piriformis. Saraf sciatic harus meletakkan di bawah otot. Walau bagaimanapun, ada kalanya ia adalah atas piriformis, dan, pada masa-masa yang jarang berlaku, memotong otot.

Melalui pemakanan yang tidak betul yang kebanyakannya berasid daripada alkali, terdapat kekurangan kalsium dalam cakera. Cakera juga mendapat herniated atau mungkin ada cakera tergelincir.

Dalam ini merosot negeri pinggir vertebra tidak lancar dan tahap tetapi "gigi seperti". Dengan tulang belakang anda daripada penjajaran, ada tarik pada piriformis. Apabila ini berlaku, otot piriformis itu sendiri boleh picit dan mengganggu saraf.

Kesakitan boleh bermula di bahagian punggung atau ia boleh melanjutkan ke bawah kaki hingga ke tumit. Jika anda mengalami ini jenis sakit, anda mungkin mempunyai sciatica.

Sebahagian daripada perasaan, anda boleh mempunyai adalah: kesemutan, terbakar, kebas sensasi di paha dan kaki. Keadaan ini boleh menjadi begitu menyakitkan bahawa ia menjadikannya sukar untuk berjalan

Ramai orang memilih operasi menyakitkan pada vertebra mereka tetapi menurut Dr James Weinstein, seorang profesor pembedahan ortopedik di Dartmouth University, mendakwa operasi tidak berkesan. Kajian beliau adalah berdasarkan kepada 2,000 pesakit yang telah pecah cakera dan dibandingkan kepada orang-orang yang telah dirawat bukan pembedahan.

Sesetengah orang mendakwa bahawa sciatica berjalan dalam keluarga, ia tidak. Apa yang membuatkan ia kelihatan ia berjalan dalam keluarga adalah gaya hidup yang sama. Apabila tabiat makan adalah sama, yang mereka adalah untuk berjuta-juta orang, ia menyebabkan "sebab-dan-akibat yang sama."

Terdapat kira-kira 300,000 rakyat Amerika yang menjalani pembedahan ke atas tulang belakang mereka. Jadi, pada hakikatnya, menurut Dr Weinstein, mereka tidak lebih baik daripada mereka yang berurusan dengan sciatica dengan cara lain.

Yang paling mungkin terjejas?

Orang yang berumur di antara 25-45 antara mempunyai masalah dengan tulang belakang mereka. Pembetulan awal vertebra dan perundingan mengenai gaya hidup adalah pencegahan terbaik sciatica.

Saraf sciatic adalah yang terbesar dalam tubuh manusia maka ia tidak harus memandang dalam rawatan. Kerengsaan ini biasanya berlaku akibat daripada salah jajaran tulang belakang yang lebih rendah. Seseorang boleh mempunyai vertebra mereka daripada penjajaran dan tidak sedar dan tidak mengalami apa-apa kesakitan - di peringkat awal. Oleh itu, orang cenderung untuk mengabaikan cek-up.

Selain pembedahan, bentuk umum rawatan adalah ubat, khususnya, ubat tahan sakit. Ubat tahan sakit tidak baik pada buah pinggang dan, sudah tentu, ia tidak sampai ke punca kesakitan.

Sesetengah Rawatan Alternatif

Untuk pilihan yang lebih baik untuk merawat sciatic terdapat beberapa pilihan.

Makan makanan yang kaya dengan kunyit, halia, bawang putih dan rumpai laut. Herba-herba ini dikenali sebagai anti-radang.

Minum 6-8 gelas air yang telah ditapis. Ini akan menghalang kekejangan otot. Anda tidak boleh bergantung teh, kopi dan minuman ringan seperti air apabila anda mengira 6-8 minuman anda. Ini akan menjaga kekukuhan dan kekejangan yang dikaitkan dengan sciatica.

Senaman juga merupakan satu alternatif yang baik. Secara khusus, satu latihan di mana anda meningkatkan lutut anda ke dada anda. Baik regangan kaki berguna juga.

Akhir sekali, ramai orang yang mempunyai sciatica akan pergi kepada pengamal Quantum Touch. Beberapa ahli tulang dan osteopaths kini menggabungkan terapi ini dalam amalan mereka. Terapi ini hanya melibatkan sentuhan ringan tangan atas kawasan yang terjejas dan melegakan kesakitan lengkap dialami oleh ramai pelanggan selepas satu sesi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar